Festival Program

Place: Ursynowskie Centrum Kultury "Alternatywy" (Indiry Gandhi 9)

Workshops (only in Polish). Free entrance.

Workshop 1: Script

28/11, 10:00 a.m. - 2:00 p.m.

Prowadzący: Beata Hyczko – scenarzystka i producentka takich filmów jak: Człowiek, który zatrzymał Rosję, Futro, Saga Rodu Ganzegal

Jak powstaje scenariusz filmowy i na czym polega technika pracy scenarzysty? Czym są punkty zwrotne i jak tworzy się postacie bohaterów? Podstawy zasad dramaturgii filmowej i formatu scenariusza uzupełnią ćwiczenia z konstruowania własnych fabuł i nowoczesnych sposobów pracy nad dialogami.

Workshop 2: Cinamatography

29/11, 10:00 a.m. - 2:00 p.m.

Prowadzący: Andrzej Wojciechowski - Operator. Członek Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych (PSC); Sara Wojciechowska

Jak tworzyć oryginalne, niebanalne lub nawet eksperymentalne zdjęcia filmowe? Na czym polega ciekawe ujęcie? Poszukiwanie własnego języka filmowego – inspiracje, teoria i praktyka. Tworzenie wizualnej struktury filmowych narzędzi w procesie kreacji obrazu – kamera, obiektywy, światło, korekcja barwna.

Workshop 3: Directing

30/11, 10:00 a.m. - 2:00 p.m.

Prowadzący: Tomasz Drozdowicz - polski reżyser, scenarzysta i producent. Reżyser takich filmów jak: Maksymiuk, koncert na dwoje, Człowiek, który zatrzymał Rosje, Koncert na dwoje.

Różnica pomiędzy dokumentem a fabułą i o tym, że coraz częściej te różnice ulegają zatarciu i dlaczego tak się dzieje. Na czym polega współpraca pomiędzy członkami ekipy filmowej i roli reżysera w tej grupie. Development, reprodukcja oraz dystrybucja, czyli o tym, jak zacząć projekt i jak sprzedać gotowe dzieło. Różnica w pracy z zawodowym aktorem a bohaterem dokumentalnym. Zrealizujemy przynajmniej dwie scenki filmowe: dokumentalną i fabularną.

Workshop 4: Editing

1/12, 10:00 a.m. - 2:00 p.m.

Prowadząca: Katarzyna Drozdowicz - montażystka

Rytm i tempo. Dramaturgia i narracja. Psychologia postaci i dynamika bohatera. Konstrukcja. Czym montaż to sklejka czy budowanie znaczeń? Jak „zobaczyć” montaż? Jakie cechy powinien mieć montażysta i jaka jest jego rola w twórczym procesie powstawania dzieła filmowego. Na te i inne pytania spróbujemy wspólnie znaleźć odpowiedź poprzez dyskusje i wymianę doświadczeń.

Workshop 5: Sound

2/12, 10:00 a.m. - 2:00 p.m.

Prowadzący: Dariusz Wancerz – członek zespołu Carrion, kompozytor i realizator dźwięku. Pracował przy takich filmach jak: Cmentarz żydowski w Warszawie, Szklane negatywy, Jadwiga Jankowska-Cieślak. Dotknięcie.

Różnica między dobrym a złym dźwiękiem w filmie. Składowe ścieżki dźwiękowej (dialogi, efekty, synchroniczne, atmosfery, muzyki) z prezentacją przykładów. Omówienie podstawowych błędów popełnianych przy nagrywaniu dźwięku na planie. Prezentacja sprzętu do nagrywania dźwięku w filmie.

Submit a film:

Organisers:

Co-financing:

Lead partner:

Organiser

Cinema Art Foundation
Puławska 61 / 02-595 Warsaw / PL

Please publish modules in offcanvas position.